Töltés
TEKINTSE MEG FŐ VÍZFOLYÁSAINK LEGFRISSEBB AKTUÁLIS VÍZÁLLÁSAIT! Kattintson a részletekre.
Nagybajcs(20:00):245cm   Komárom(21:00):256cm   Esztergom(21:00):238cm   Budapest(21:00):308cm   Paks(21:00):200cm   Baja(20:00):328cm   Duna Mohács(21:00):338cm   
Töltés
Nyomtatható verzió Küldés
Országos Műszaki Irányító Törzs - Tájékoztató    2017.01.16. 11:05

Országos Műszaki Irányító Törzs - Tájékoztató

Magyar jégtörő hajók bevetése délen,a Duna közös szerb-horvát szakaszán

2017.01.16. hétfő

 

A kialakult meteorológiai és hidrológiai helyzet következtében a horvát és a szerb fél 2017. 01.14-én egyaránt jelezte, hogy a kialakult torlaszok miatt szükségesnek tartja a jégtörést a közös érdekeltségű Duna szakaszon, Magyarország déli határa és Vukovár között.

 

A Magyar-Szerb, illetve a Magyar-Horvát Vízgazdálkodási Bizottságok 1998. november 27-én aláírt megállapodása alapján, a magyar, a horvát és a szerb fél 2016. december 15-én állapodott meg a 2016-2017 évi jégvédekezés részleteiről.

 

 A jégtörő hajók bevetéséről 2017.01.15-én megbeszélést tartottak a három ország vízügyi szerveinek képviselői. A szerb és horvát szakemberek tájékoztatóikban kitértek arra, hogy a déli országhatár és a Vukovár közötti Duna szakaszon az elmúlt napokban több helyen megállt és részben feltorlódott a jég, így Apatin térségében 2000 m, illetve Dálya térségében 200 méter hosszban alakult ki álló, illetve lassan mozgó jégtorlasz.

A kialakult jégviszonyokra tekintettel a jégvédekezés összekötői javasolták egy jégtörő hajópár átvezénylését a jégvédekezési szempontból közös érdekű Duna szakasz déli országhatár és Vukovár közötti részére, Vukováron kijelölt állomáshelyre.

Magyarország eleget téve nemzetközi kötelezettségének 2017.01.16-án reggel 9 órakor összesen 15 fővel a fedélzeten útnak indította a Baján állomásozó1470 kW teljesítményű és 386 tonna vízkiszorítású Jégtörő XI. és az 588 kW teljesítményű és 221 tonna vízkiszorítású Jégtörő VI. nevű hajóit.

A hajók elsődleges feladata a kialakult torlaszok megbontása, a zajló jég terelése, melyet a körülményektől függően előreláthatólag már 2017.01.17-án kedden meg tudnak kezdeni a helyszín megközelítése után. A hajók további feladatait az Országos Műszaki Irányító Törzs, a szerb és horvát összekötőkkel egyeztetve, a kialakult helyzettől függően állapítja meg.

 

Országos Műszaki Irányító Törzs, 2017.01.16.

Fel Fel