Töltés
TEKINTSE MEG FŐ VÍZFOLYÁSAINK LEGFRISSEBB AKTUÁLIS VÍZÁLLÁSAIT! Kattintson a részletekre.
Nagybajcs(17:00):270cm   Komárom(17:00):276cm   Esztergom(17:00):258cm   Budapest(17:00):339cm   Paks(17:00):334cm   Baja(16:00):516cm   Duna Mohács(17:00):540cm   
Töltés
Nyomtatható verzió Küldés
OMIT Tájékoztató Jégvédekezés - 01.24.    2017.01.24. 14:45

OMIT Tájékoztató Jégvédekezés - 01.24.

 

A közös érdekű Duna-szakasz alatti jégvédekezés biztosítása érdekében 2017. január 20-án megérkezett Apatinba a hajópárt alkotó Széchenyi és Jégtörő VII. is. A hajók, miután elérték a torlasz felső végét (1360 fkm), felvízi oldalról segítették a Dálya és Vukovár közötti jégtorlasz megbontását. A Jégtörő XI. alulról folytatta tovább a torlasz bontását. A szerb-magyar-horvát közös érdekeltségű szakaszon, a magyar határtól mintegy 80 km-re kialakult dályai torlasz megbontása hétfőn megtörtént. A Jégtörő XI. hajó annak ellenére sikeresen átment a felvízi oldalról (Magyarország felöl) a torlaszon, hogy a kísérőhajó átmenetileg a jég foglya lett. A torlasz alá érkezve megkezdte annak bontását, így a lebontott jégtorlasz darabokat a folyó már el tudta vinni.

Ez lehetővé tette a torlaszon egy szabad folyosó kialakítását, és ezen keresztül a Jégtörő VI. kiszabadítását is.

A vasárnap éjjelt mind a négy hajó Vukovár kikötőjében töltötte. (1. Fotó)

A Széchenyi és a Jégtörő VII. mindaddig a helyszín közelébe maradt, amíg a Jégtörő XI. áthaladt a torlaszon, és a jégmezőben nyitott folyosón kialakult a folyamatos jégzajlás. Mivel a Jégtörő XI, Jégtörő VI hajópár hétfőn teljes mértékben fent tudta tartani a Dálya környéki torlasz átjárhatóságát, ezért a Széchenyi és a Jégtörő VII hajópár tovább indult Belgrád irányába, az éjszakát ez a hajópár Újvidéken töltötte.

A Széchenyi és a Jégtörő VII hajópár ma kora reggel tovább indult és várhatóan elérik a Belgrád térségében kialakult torlaszt, melynek megbontásáról a helyszíni értékelés alapján döntenek a szakemberek.

A közös érdekeltségű szakaszon maradó jégtörő hajók (Jégtörő XI, Jégtörő VI.) feladata a továbbiakban, hogy a dályai torlaszban megnyitott folyosót tisztántartsák, folyamatosan biztosítva azon a jégtáblák levonulását. Ennek érdekében a szakaszt szükség szerint naponta egyszer vagy többször áthajózzák, és az esetlegesen kialakuló torlaszkezdemények eltávolításra kerülnek.

Valamennyi hajó a kijelölt összekötők útján irányítási kapcsolatban áll az Országos Műszaki Irányító Törzzsel (OMIT) annak érdekében, hogy a magyar, a szerb-horvát, és a szerb Duna szakaszon Belgrádig koordinált intézkedésekkel előzzék meg a jeges árvíz kialakulását.

 

Felhívjuk figyelmüket, hogy a fotók és a videó az Országos Vízügyi Főigazgatóság tulajdonát képezik. Felhasználásuk esetén kérjük a forrás feltüntetését.

 

Országos Műszaki Irányító Törzs, 2017.01.24.

 

Fel Fel